Objectifs:
Apprendre la formulation « is wearing » = « porter » un vêtement.
Découvrir les monuments de Londres.
Warm up: Answer these questions please.
How are you?
What day is it today?
What’s the weather like today?
Have you got blue eyes? Yes I ____ got ___ ___ / No I ______ ___ blue ____
Make one sentence (phrase) to describe yourself. = Faire une phrase qui te décrit…. commençant par – « I have got…. »
Lis les phrases ci-dessus commençant par « Peter est », puis lis et réponds aux questions ci-dessous. = Read the sentences given above starting « Peter is » and then read and answer the questions below.
He is wearing green trousers and black shoes. Who is he? (Qui est-il?)
She is wearing jeans and a purple top (haut). Who is she?
She has black hair and she is wearing a green top. Who is she?
Nouvelle question: Q. What is Alice wearing? R. Alice __ _______ _ _______________(une jupe bleue et des chaussures marron).
Monuments of London.
Consigne : Lis la page ci-dessous = Read the page below.
Écris les noms avec les mots manquants, sur la page si tu peux l’imprimer ou sinon dans votre cahier. = Write the missing words, on the page if you can print it or in your notebook if not.
A3_FM_LondonNiv2 editPour conclure notre leçon, j’ai préparé un quizlet pour toi. Clique ici et tu seras connecté à la page puis choisis « Flashcards » quand tu cliques ils tournent. « Match » est un jeux d’association.
To conclude our lesson I have prepared a quizlet for you. Click here and you will be connected to the page and then choose « Flashcards » when you click they turn, then « Match » for a game.
Goodbye Song
teachers = les enseignantes/maîtres et maîtresses
friends = les copains/copines/amis
school = l’école
I can = Je peux
jump = sauter
run = courir
sing = chanter
dance = danser
Bonne semaine ! = Have a great week!