Objectifs:

Apprendre la formulation “is wearing” = “porter” un vêtement.

Découvrir les monuments de Londres.


Warm up:  Answer these questions please.
How are you?
What day is it today?
What’s the weather like today?
Have you got blue eyes?                                                Yes I ____ got ___ ___ / No I ______ ___ blue ____
Make one sentence (phrase) to describe yourself. = Faire une phrase qui te décrit…. commençant par – “I have got….”


Lis les phrases ci-dessus commençant par “Peter est”, puis lis et réponds aux questions ci-dessous.  =  Read the sentences given above starting “Peter is” and then read and answer the questions below.

He is wearing green trousers and black shoes.  Who is he? (Qui est-il?)

She is wearing jeans and a purple top (haut).  Who is she?

She has black hair and she is wearing a green top.  Who is she?

Nouvelle question:    Q. What is Alice wearing?  R. Alice __ _______ _ _______________(une jupe bleue et des chaussures marron).


Monuments of London.


Consigne : Lis la page ci-dessous = Read the page below.

A3_FMCivi_WelcomeToLondon_edit

Écris les noms avec les mots manquants, sur la page si tu peux l’imprimer ou sinon dans votre cahier. =  Write the missing words, on the page if you can print it or in your notebook if not.

A3_FM_LondonNiv2 edit

Pour conclure notre leçon, j’ai préparé un quizlet pour toi. Clique ici et tu seras connecté à la page puis choisis “Flashcards” quand tu cliques ils tournent. “Match” est un jeux d’association.
To conclude our lesson I have prepared a quizlet for you. Click here and you will be connected to the page and then choose “Flashcards” when you click they turn, then “Match” for a game.


Goodbye Song

teachers = les enseignantes/maîtres et maîtresses
friends = les copains/copines/amis
school =  l’école
I can = Je peux
jump = sauter
run = courir
sing = chanter
dance = danser

Bonne semaine ! = Have a great week!