ATTENTION : Pour l’examen jeudi 22 mai
Vous devez apporter une carte d’identité avec photo, votre lettre de convocation ( elle contient votre numéro de candidat et les horaires de vos examens) et les articles des matériels scolaire suivants à la main ( les trousses sont interdits dans la salle d’examen.)
Un crayon, un stylo, une gomme et les crayons de couleur suivants : rouge, bleu, vert, jaune, orange, rose, violet, noir, marron et gris.
Description of this lesson :
This activity gives students practice in writing a short story about what they can see in three pictures.
Aims:
• to introduce students to Part 7 of the A2 Flyers Reading & Writing paper
• to give students practice in describing what is happening in pictures
• to give students practice in linking their descriptions to write the story that is shown in the pictures
Useful linking words to use in describing the actions in the story and to connect between the pictures : (Mots de liaison utiles pour décrire les actions de l’histoire et pour faire le lien entre les images )
- so: donc, alors, ainsi
- because: parce que, car, puisque
- when: quand, lorsque
- and: et
- then: alors, puis, ensuite
- but: mais
- while: pendant que, tandis que, alors que
- after: après
Questions about the story:
• Picture 1
How did the astronaut travel to the moon? (The astronaut flew to the moon in a rocket.)
Where is the astronaut? (The astronaut is on the moon.)
What is the astronaut doing? (He’s talking to an alien.)
• Picture 2
Is the alien friendly? (Yes, it’s friendly.)
What is the alien saying to the astronaut? (Would you like a sandwich and a drink?)
• Picture 3
Where is the astronaut now? (The astronaut is in the alien’s home now.)
What is the astronaut doing? (He’s eating, drinking and talking to the aliens.)
Some suggested answers
The astronaut is eating because he’s hungry.
The astronaut is eating but he’s listening to the aliens too.
The aliens sat then told the astronaut about their planet.
The aliens sat while the astronaut ate his food.
The aliens’ home was warm so the astronaut took off his helmet.
The aliens’ home was warm and the astronaut enjoyed his time there.
A2 Flyers Reading & Writing Part 7 – Assessment Criteria
A total of 5 marks are available for this part.
5 marks
• Response describes a progression of events which are explicitly connected to each other and
• Response is based on all three pictures and
• Minimal effort is required on the part of the reader to make sense of the response.
4 marks
• Response describes a progression of events some of which are explicitly connected to each other and
• Response is based on all three pictures and
• Some effort is required on the part of the reader to make sense of the response.
3 marks
• Response describes a progression of events and response addresses at least one of the pictures or
• Response describes a progression of events and addresses all three pictures but imposes a significant strain on the reader who may be required to read it more than once in order to make sense of it.
2 marks
• Response includes at least one phrase that is clearly comprehensible.
1 mark
• Response includes some English words discernible by the reader.
0 marks
• Question unattempted or totally incomprehensible response.
En Français :
A2 Flyers Reading & Writing Partie 7 – Critères d’évaluation
Un total de 5 points est disponible pour cette partie.
5 points
– La réponse décrit une progression d’événements qui sont explicitement liés les uns aux autres.
– La réponse est basée sur les trois images et
– Un effort minimal est demandé au lecteur pour donner un sens à la réponse.
4 points
– La réponse décrit une progression d’événements dont certains sont explicitement liés les uns aux autres.
– La réponse est basée sur les trois images et
– Un certain effort est nécessaire de la part du lecteur pour donner un sens à la réponse.
3 points
– La réponse décrit une progression d’événements et aborde au moins une des images ou
– La réponse décrit une progression d’événements et aborde les trois images mais impose un effort important au lecteur qui peut être amené à la lire plus d’une fois pour en comprendre le sens.
2 points
– La réponse comprend au moins une phrase clairement compréhensible.
1 point
– La réponse comprend quelques mots anglais perceptibles par le lecteur.
0 point
– Question non tentée ou réponse totalement incompréhensible.
WELL DONE for completing our preparation course and GOOD LUCK!