Objectifs:

Appendre les noms du mobilier de la classe (plus maîtresse et maître!).

Mots: chair, blackboard, desk, teacher, clock.

Formulation: Have you got a  …..?  As-tu un(e) …….?

Revoir: pencil case, pencil, pen, ruler, rubber, scissors, book, schoolbag.  + Prepositions de lieu: in, on, under, behind.


Jane:  Have you got a ruler?            As-tu une règle?

Tom: Yes, I have.                             Oui, j’en ai une.

Jane: Have you got a book?            As-tu un livre? 

Tom : No, I haven’t.                            Non, je n’en ai pas.

Jane: Have you got a pencil?            As-tu un crayon?

Tom: Yes, I have.                               Oui, j’en ai un.


Consigne:  Répondre aux questions ci-dessous.

  1. Have you got a schoolbag?   
    • « Yes, I have ».  ou « No, I haven’t ».
  2. Have you got a pen?                       
    • « Yes, I have ».  ou « No, I haven’t ».
  3. Have you got a ruler?                       
    • « Yes, I have ».  ou « No, I haven’t ».
  4. Have you got a pencil case?             
    • « Yes, I have ».  ou « No, I haven’t ».

Now with more details.  = Maintenant avec plus des détails.

  1. Have you got a red schoolbag?
  2. Have you got 3 rulers?
  3. Have you got a pink pen?
  4. Have you got purple scissors?
  5. Have you got a yellow pencil?

Mobilier de la classe

Chair = Chaise

Blackboard = Tableau

Desk = Bureau

Teacher = Maîtresse ou Maître

Clock = Horloge


Prépositions de lieu:

in = dans

on = sur

under = dessous

behind = derrière.

Consigne:  Regarde les images et complète les phrases ci-dessous.

The books are _________ the schoolbag.      (in / on / under / behind)

The dog is ________ the chair.  (in / on / under / behind)

The pen is __________ the book.  (in / on / under / behind)

The pencil is ___________ the desk.  (in / on / under / behind)

The teacher is __________  the books.  (in / on / under / behind)


It’s time to say goodbye! = Il est temps de dire au revoir!