Hello everyone!

Objectif:

Nommer les jouets.

Formulation’s: 

Question – Is it ….? = Est-ce …?

Réponses – Yes, it is. = Oui.  ou  No, it isn’t. = Non.


 

Is it…? = Est-ce….?

Question 1:  “Is it Monday today?” = Est-ce que c’est lundi?

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”. = Oui  or  Non.

Question 2:  “Is it hot?”                   

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”.


Question 3:  “Is it a doll?” 

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”.

 

Question: “Is it a bicycle?”

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”.


***Nous pouvons remplacer “it” dans les questions avec le nom d’un objet ou animal.***

Question 5: “Is the cat red?”

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”.

Question 6: “Is the car green?

Réponses:  “Yes, it is”.  or   “No, it isn’t”.

***Pour une personne.  He = Il et She = Elle***

Question 7: “Your mother, is she french?”  Réponses: “Yes, she is”.  or “No, she isn’t”. (contraction de “is not”).

Question 8: “Your uncle, is he Cognac today?”  Réponses: “Yes, he is”.  or  “No, he isn’t”.


Directions

Go up = Monter

Go down = Descendre

Turn left = Tourner à gauche

Turn right = Tourner à droite

Consigne:  Jeux de piste.  À gauche de chaque grille ci-dessous il y a les instructions à suivre pour se déplacer et arriver sur la case de jouet qui a été perdu par Tom et Jane.  Écris le(s) mots pour le jouet perdu sur les pointillés sous les grilles.